Grupa Recykl rozruch drugiej linii do produkcji granulatów gumowych w Chełmie
Fot. mat. prasowe

Grupa Recykl podsumowała ostatnie ważne inwestycje

Podziel się:
Facebooktwitterlinkedinmail

Grupa Recykl, działająca na rynku zagospodarowywania zużytych opon, podsumowała realizację swoich strategicznych inwestycji, jakie zaprezentowała z końcem 2021 roku.

Spółka w połowie października rozpoczęła rozruch drugiej linii do produkcji granulatów gumowych w sowim zakładzie w Chełmie. Dzięki tej inwestycji Recykl dwukrotnie zwiększy roczny wolumen produkcji.

Grupa rozpoczęła także budowę farmy fotowoltaicznej o mocy 2 MW. Energia pochodząca z instalacji ma zasilić zakład produkcyjny. Inwestycja, na mocy umowy z 18 października, będzie współfinansowana przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Jednocześnie spółka zależna Recykl Organizacja Odzysku S.A. zawarła z NFOŚiGW umowę o dofinansowanie w formie pożyczki projektu: „Rozbudowa linii przetwórstwa opon poprzez zakup linii granulacji i doczyszczania granulatu gumowego w zakładzie produkcyjnym Recykl Organizacja Odzysku S.A. w Chełmie”. Inwestycja, warta 14,4 mln zł, będzie finansowana w formie pożyczki NFOŚiW w wysokości 8,64 mln zł, bezzwrotnej dotacji na poziomie 4,32 mln zł oraz środków własnych. Projekt ma zostać zrealizowany do 31 grudnia 2022 r.

W ostatnich kwartałach zgodnie z założeniami realizowaliśmy wszystkie zakładane inwestycje wskazane w „Strategii 2030” – powiedział Maciej Jasiewicz, Wiceprezes Grupy Recykl S.A. – Otrzymując we wrześniu pozwolenie na budowę farmy PV, rozpoczęliśmy prace budowlane, których ukończenia spodziewamy się na przełomie I i II kw. 2023 roku. Inwestycja istotnie obniży nasze zapotrzebowanie energetyczne w zakładzie w Śremie. Z drugiej strony w ostatnich dniach uruchomiliśmy nową linię produkcji granulatów w Chełmie, która podwoi moce produkcyjne zakładu, a w skali Grupy zwiększy ich produkcję o 20-25 proc. rocznie. Sfinansowanie niniejszej inwestycji było możliwe dzięki zawartej umowie na dotację i pożyczkę z NFOŚiGW w łącznej wys. niemal 13 mln zł. Do zakończenia całego projektu brakuje nam jeszcze linii do w pełni automatycznego pakowania i paletowania, dzięki której istotnie uprościmy proces pakowania granulatów w małe opakowania. Jej dostawa i uruchomienie zaplanowane są na przełomie listopada i grudnia br.

Uruchomienie nowej linii do granulacji i doczyszczania granulatu gumowego zwiększy potencjał i możliwości produkcyjne zakładu w Chełmie i przyczyni się do osiągnięcia przez Grupę założonych celów produkcyjnych i sprzedażowych przedstawionych w Strategii 2030 w etapach pośrednich. Zakładają one począwszy od 2023 roku zwiększenie: wolumenów przerobu opon (do 120 tys. ton rocznie) oraz wolumenów sprzedaży wysokomarżowych produktów Grupy (do 56 tys. ton rocznie dla SBR oraz do 20 tys. ton rocznie dla czystego drutu stalowego).

Czytaj również:  Stena Recycling: nowa instalacja do recyklingu folii

Efekty kolejnych inwestycji będą stopniowo widoczne w skali naszego biznesu w kolejnych kwartałach – dodał Maciej Jasiewicz. – Warunki rynkowe w postaci wysokiego popytu na produkty i usługi Grupy są niezmiennie sprzyjające, z drugiej strony musimy pamiętać o naturalnym, obserwowanym w szeregu branż gospodarki wzroście bazy kosztowej, zwłaszcza w obszarze energii. Wpływ niniejszych zjawisk mitygujemy przez szereg działań optymalizacyjnych, aktywną politykę handlową pod kątem wzrostów cen oraz inwestycje, w tym obejmujące instalację PV. W przyszłości nie wykluczamy budowy kolejnych własnych źródeł.

Opublikowana w grudniu 2021 roku „Strategia 2030” zakłada 5 głównych filarów pokazujących kierunki rozwoju Grupy. Według założeń w latach 2021-2030 roku pozwolą jej osiągnąć nie mniej jak 1 mld zł skumulowanych przychodów, 280 mln zł EBITDA i 150 mln zł zysku netto. Filary dokumentu obejmują:

  • inwestycje w zakłady i rozbudowa sieci zbiórki opon,
  • rozwój sprzedaży, w tym poprzez ekspansję na rynkach zagranicznych,
  • wdrożenie nowych produktów,
  • aktywny udział Grupy w działaniach prośrodowiskowych, zakładający dalszy rozwój marki w oparciu o zasady zrównoważonego rozwoju,
  • aktywny udział akcjonariuszy i kluczowej kadry menadżerskiej Spółki w budowie jej wartości.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *