logitech klawiatury myszy sprzęt komputerowy
Fot. Logitech

Logitech: myszy i klawiatury mają coraz więcej PCR

Podziel się:
Facebooktwitterlinkedinmail

Logitech, firma specjalizująca się w sprzęcie komputerowym z siedzibą w Szwajcarii, zwiększyła wykorzystanie w swoich produktach zawartości tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu.

Logitech w ciągu zaledwie dwóch lat rozszerzyła wykorzystanie zawartości PCR w swoich klawiaturach i myszach z 50 do nawet 75 procent. Jak podała firma, w zeszłym roku z jej produktów wyeliminowano około 8000 ton pierwotnego plastiku. Dzięki wprowadzaniu innowacji w projektach, a także w procesach produkcyjnych zostało zmniejszone zapotrzebowanie na surowce kopalne.

Teraz wszyscy konsumenci mają szeroki wybór myszy i klawiatur, które są zgodne z ich preferencjami dotyczącymi zrównoważonego stylu życia – powiedziała Delphine Donne-Crock, dyrektor generalna ds. kreatywności i produktywności w firmie Logitech. – Wykorzystując plastik z recyklingu pokonsumenckiego jako nasz preferowany materiał na dużą skalę, byliśmy w stanie podjąć znaczące działania, aby ułatwić konsumentom zrównoważone życie, a także wywrzeć znaczący wpływ na zmniejszenie naszego śladu węglowego.

Logitech, w ramach swojego podejścia Design for Sustainability coraz częściej stosuje tworzywa PCR we wszystkich swoich liniach produktów. Jak podkreśla firma, w obliczu wyzwania polegającego na konieczności odtworzenia jakości i wydajności, a także dostosowywanych preferencji, takich jak kolor i wykończenie, firma polegała na swojej kulturze innowacji. W wyniku tych działań to, co byłoby zużytym tworzywem sztucznym zyskało drugie życie.

Zawartość procentowa pochodzących z recyklingu tworzyw pokonsumenckich w każdym produkcie różni się w zależności od rodzaju, koloru i składu produktu i waha się od 20% zawartości PCR w przypadku złożonych technicznie produktów o jaśniejszych kolorach, aż do 75% w aplikacjach łatwiejszych z punktu widzenia procesów produkcyjnych.

W wyniku poszukiwań firmy Logitech we współpracy z zaufanymi dostawcami, obecnie w palecie znajduje się ponad 30 kolorów, a celem projektowym jest maksymalizacja udziału procentowego zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w każdym produkcie, przy jednoczesnym zapewnieniu wysokiej estetyki i testów trwałości.

Podejmujemy znaczące kroki, aby zmienić dotychczasowy model biznesowy i dostarczać przełomowe rozwiązania w zakresie materiałów, udoskonaleń opakowań i obiegu zamkniętego, tak, aby zmniejszyć wpływ firmy na emisję dwutlenku węgla – powiedział Prakash Arunkundrum, szef globalnych operacji i zrównoważonego rozwoju w Logitech. – Naszą nadrzędną ambicją jest wywieranie pozytywnego wpływu na środowisko i społeczeństwo oraz napędzanie całego naszego sektora poprzez współpracę i dzielenie się naszym podejściem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.