Trelleborg uszczelki D-Seal
Fot. Trelleborg

Nowe uszczelki zapobiegają uszkodzeniom silnika

Podziel się:
Facebooktwitterlinkedinmail

Firma Trelleborg wprowadza na rynek ulepszony produkt D-Seal. Dwufunkcyjne rozwiązanie uszczelniająco-tłumiące opracowano z myślą o potrzebach przemysłu motoryzacyjnego, ciężarowego i transportowego.

Zaprojektowane specjalnie do statycznych i półdynamicznych zastosowań w układach napędowych, w których wibracje mogą powodować uszkodzenia, uszczelki D-Seals mogą wydłużyć czas między przeglądami serwisowymi silnika, przyczyniając się zarazem do obniżenia emisji CO2. Nowy produkt, opracowany jako alternatywa dla O-ringów, X-ringów i innych uszczelek owalnych, bazuje na dwóch ulepszonych wariantach konstrukcyjnych o przekrojach przypominających pojedynczą i podwójną literę D. Każda z tych solidnych konstrukcji ma zoptymalizowany profil, który skutecznie pochłania wibracje oraz zachowuje wytrzymałość i sztywność, przekonuje szwedzki producent.

Kluczowe zastosowania uszczelki D-Seals to silniki i przekładnie. W przeciwieństwie do O-ringów i tradycyjnych uszczelnień statycznych, w takich aplikacjach oprócz uszczelnienia nasz nowy produkt zapewnia również tłumienie drgań, co zwiększa jego ogólną skuteczność. W miarę rozwoju e-mobilności i wzrostu zastosowania związanych z tym układów napędowych, angażujemy się w prace nad innowacyjnymi rozwiązaniami, które wspierają przejście na czystszy transport. Udoskonalona konstrukcja D-Seals optymalizuje wydajność układu napędowego pojazdu i przyczynia się do zmniejszenia emisji CO2 – mówi Peter Astrom, Product Manager w Trelleborg Sealing Solutions.

W przeciwieństwie do O-ringów, uszczelki D-Seal nie skręcają się podczas instalacji, co ułatwia automatyzację procesu, przekonuje producent. Dostępne są dodatkowe opcje, takie jak kodowanie kolorami i powlekanie w celu usprawnienia montażu. Materiały do produkcji stanowią jeden z najszerszych na rynku asortymentów tego rodzaju. Trelleborg wytwarza nowe uszczelki z wysokowydajnych mieszanek EPDM i kauczuków fluorowych (FKM), które wytrzymują najtrudniejsze warunki pracy, radząc sobie m.in. z ekstremalnymi temperaturami oraz szeroką gamą chłodziw i smarów.

Trelleborg wskazuje na potrzebę aktualizacji rozwiązań uszczelniających układy napędowe. Według firmy wibracje silnika mogą powodować różnice w kontakcie między zaokrąglonymi powierzchniami standardowych uszczelek typu O-ring a obudową, tworząc efekt „pompowania” umożliwiający ominięcie uszczelnienia przez płyn. Gazy zawarte w tych mediach mogą gwałtownie się rozszerzać, gdy zmieniają się warunki ciśnienia, co powoduje uszkodzenia kawitacyjne prowadzące do awarii. Wymiana O-ringu na D-Seal umożliwia utrzymanie szczelnego kontaktu przez cały czas eksploatacji, całkowicie zapobiegając uszkodzeniom i poprawiając ogólną żywotność silnika, podsumowuje firma.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.